حیات طیبه Islamic LifeStyle

SMJ Sajad

متحول می شویم چون انسان هستیم

Mohammad Jsajad | سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۱۶ ق.ظ

فارغ از سیاست زدگی ما ایرانیان ، بحران دیگری که فرهنگ اجتماعی ما را به شدت با آینده ای غیر قابل پیش بینی و متزلزل روبرو می کند زود این است که برایمان مرغ همسایه غاز است. همیشه غرب برایمان مهد آرمان و ایده آل هایمان بوده و هر موفقیتی را می خواهیم به غرب و فرهنگش گره بزنیم. چندی پیش سخنرانی از یک دانشمند ایرانی ساکن آمریکا را گوش می دادم که در آن جلسه طوری از سکونت در امریکا صحبت می کرد که انگار بهشت خدا بر روی زمین همین کشور است!

دوستی داشتم که سالها به شدت از انقلاب و رهبری و سیاست نظام اسلامی و سران نظام و هرچه که فکرش را بکنی که مربوط به جمهوری اسلامی است متنفر بود و در جمع های خودمانی به شخص و نظر و دیدگاه هر کس که فکرش را بکنی فحاشی و جسارت می کرد.

دوستی ما به خاطر همه چیز خوبش بود و تنها این عیب او بود که ما را از او دور نگاه می داشت. مدتی پیش او را دیدم و از حرف هایش به شدت متعجب و بهت زده شدم. نظرش نسبت به جمهوری اسلامی تغییر 180 درجه ای پیدا کرده بود و نه تنها توهین نمی کرد بلکه خوبی های دولت و حاکمیت را می گفت.

می گفت همه این سالها دنبال خوبی های نظام بودم ولی نمی دیدم و ما اهل علم همیشه در آزمون و خطا هستیم. الان به این نتیجه رسیده ام که هر آنچه در مورد جمهوری اسلامی فکر می کردم به شدت از روی غضب و تعصب بود. من نمی توانستم فرهنگ زیبای آرایش شده ی غرب را کنار بگذارم و به فرهنگ از نظر غرب خشک و بی روح اسلامی دل خوش کنم. از طرفی افراط مذهبی های تند رو من را از دین خسته کرده بود. کسانی که به ظاهر ادعای دیانت داشتندو ضد انقلاب هم بودند. بالاخره به این نتیجه رسیدم که راه اعتدال جمهوری اسلامی است. راهی که همه ی جهات پیشرفت یک کشور با ساکنین مسلمان در آن فراهم است . این ما هستیم که باید با ایجاد قوانین یا اجرای صحیح آنها به پیشرفت جمهوری اسلامی کمک کنیم.

 

  • Mohammad Jsajad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی