حیات طیبه Islamic LifeStyle

SMJ Sajad

۳ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

متحول می شویم چون انسان هستیم

Mohammad Jsajad | سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۳:۱۶ ق.ظ

فارغ از سیاست زدگی ما ایرانیان ، بحران دیگری که فرهنگ اجتماعی ما را به شدت با آینده ای غیر قابل پیش بینی و متزلزل روبرو می کند زود این است که برایمان مرغ همسایه غاز است. همیشه غرب برایمان مهد آرمان و ایده آل هایمان بوده و هر موفقیتی را می خواهیم به غرب و فرهنگش گره بزنیم. چندی پیش سخنرانی از یک دانشمند ایرانی ساکن آمریکا را گوش می دادم که در آن جلسه طوری از سکونت در امریکا صحبت می کرد که انگار بهشت خدا بر روی زمین همین کشور است!

دوستی داشتم که سالها به شدت از انقلاب و رهبری و سیاست نظام اسلامی و سران نظام و هرچه که فکرش را بکنی که مربوط به جمهوری اسلامی است متنفر بود و در جمع های خودمانی به شخص و نظر و دیدگاه هر کس که فکرش را بکنی فحاشی و جسارت می کرد.

دوستی ما به خاطر همه چیز خوبش بود و تنها این عیب او بود که ما را از او دور نگاه می داشت. مدتی پیش او را دیدم و از حرف هایش به شدت متعجب و بهت زده شدم. نظرش نسبت به جمهوری اسلامی تغییر 180 درجه ای پیدا کرده بود و نه تنها توهین نمی کرد بلکه خوبی های دولت و حاکمیت را می گفت.

می گفت همه این سالها دنبال خوبی های نظام بودم ولی نمی دیدم و ما اهل علم همیشه در آزمون و خطا هستیم. الان به این نتیجه رسیده ام که هر آنچه در مورد جمهوری اسلامی فکر می کردم به شدت از روی غضب و تعصب بود. من نمی توانستم فرهنگ زیبای آرایش شده ی غرب را کنار بگذارم و به فرهنگ از نظر غرب خشک و بی روح اسلامی دل خوش کنم. از طرفی افراط مذهبی های تند رو من را از دین خسته کرده بود. کسانی که به ظاهر ادعای دیانت داشتندو ضد انقلاب هم بودند. بالاخره به این نتیجه رسیدم که راه اعتدال جمهوری اسلامی است. راهی که همه ی جهات پیشرفت یک کشور با ساکنین مسلمان در آن فراهم است . این ما هستیم که باید با ایجاد قوانین یا اجرای صحیح آنها به پیشرفت جمهوری اسلامی کمک کنیم.

 

  • Mohammad Jsajad

تحریم های اقتصادی در کلام رهبر انقلاب

Mohammad Jsajad | سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۲:۵۴ ق.ظ

امروز، به نظر من، آن تاخت‌وتازی که زمان مغولها اتّفاق افتاد دارد تکرار میشود. البتّه نوع تاخت‌وتاز این مغولهای جدید، مغولهای کراوات‌بسته و پاپیون‌زده و ادکلن‌زده و کت و ‌شلوارپوشیده، با آن مغولها تفاوت دارد، امّا تاخت‌وتاز است، دارند تاخت‌وتاز میکنند... تحریم هم جزو تاخت‌وتاز است؛ [مثل] تحریم دارویی. اگر کشورهای غربی بتوانند یک کشوری مثل ایران اسلامی را که دنبال استقلال و دنبال ایستادگی و استقامت است، از موادّ غذائیِ لازم هم محروم کنند میکنند؛ آنها همچنان که داروهای لازم را ممنوع کردند، آن وقتی که واکسن لازم داشتیم پولش را گرفتند [امّا] واکسنش را ندادند ــ در سال ۹۹ پول واکسن را گرفتند و به بهانه‌های مختلف واکسن را ندادند ــ شک نداشته باشید اگر چنانچه میتوانستند کاری کنند که غذای مردم، نان مردم داخل کشور نیاید و در کشور به وجود نیاید، حتماً میکردند؛ یعنی اینها این‌جوری هستند. حالا آن قضیّه‌ِی قحطی دهه‌های چندِ قرن هم که به جای خود محفوظ؛ این هم یک‌جور تهاجم است. علاوه بر این، صدها و هزاران رسانه را در خدمت دروغ و شایعه‌ و انحراف و مانند اینها قرار دادند. الان یک مجموعه‌ی تهاجم و تاخت‌وتاز متنوّع، از نظامی گرفته تا اقتصادی، تا [جنگ] سخت، تا [جنگ] نرم، همه‌جور وجود دارد. 

 

بیانات در دیدار شاعران و اساتید زبان فارسی

16 فروردین 1402

  • Mohammad Jsajad

ریشه یابی مشکلات اجتماعی جامعه کنونی ایران

Mohammad Jsajad | شنبه, ۸ مهر ۱۴۰۲، ۰۹:۲۰ ب.ظ

ریشه یابی مشکلات اجتماعی جامعه کنونی ایران

 

من از بیــگانگان هــرگز ننــالم

که هرچه کرد با من آشنا کرد

اوایل انقلاب اسلامی ایران و در هرج و مرج های اول انقلاب وقتی همه درگیر مسائل مختلف بودند و آتش جنگ تحمیلی زبانه می کشید تا هنگامی که آتش جنگ فروکش کرد و امام خمینی رهبر کبیر انقلاب به رحمت الهی پیوست کسی از روحانیت و یا جامعه ی متدین علمی کشور به فکر خط مقدمی نبود که در قرن چهاردم شمسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نمونه ی سیاسی بی نظیری در دنیای کنونی از جهات مختلف حکومتی حقوقی و اجتماعی به رهبری امام خامنه ای دام ظله العالی است، تبدیل به چالشی مهم شده است.

  • Mohammad Jsajad